Impozitele pentru autoturismele hibride vor crește semnificativ, ca urmare a modificărilor introduse recent prin Ordonanța de Urgență 78/2025, atrag atenția consultanții fiscali, transmite Agerpres.
Impozitele. Schimbări majore în modul de calcul
„Guvernul a modificat capul de tabel stabilit inițial prin Pachetul 2 de măsuri fiscale (Legea 239/2025). Astfel, când ne uităm la ultima coloană, vedem că dacă anterior la o mașină de 2.499 de cm cubi, de exemplu, era vorba despre un impozit de 76,3 lei pe an, noul act normativ a mărit suma la 953,36 lei, în timp ce reducerea de 95% adoptată de multe consilii locale, care ducea la un impozit datorat de doar 50 de lei pe an, a dispărut”, a declarat Anamaria Chiru, consultant fiscal, Tax Partner în cadrul Dobrinescu Dobrev SCA.
Conform sursei citate, această majorare apare ca urmare a modificării unității de raportare din noul cap de tabel, unde au fost introduse sumele calculate la 200 de centimetri cubi. În forma anterioară, impozitul era exprimat ca 'lei/auto Hibride cu emisii de CO2 peste 50 g/km', în timp ce noua OUG prevede 'Lei/200 cm3 Hibride cu emisii de CO2 peste 50 g/km'.
Nici în cazul mijloacelor de transport hibride cu emisii de CO2 mai mici sau egale cu 50 g/km reducerea nu poate fi decât de maximum 30% din valoarea prevăzută în acea coloană referitoare la hibride, conform hotărârii Consiliului Local/Consiliului General al Municipiului București, după caz. Așadar, impozitul în acele cazuri va fi de minimum 70% din valoarea aflată în acel tabel, pe cifrele de mai sus rezultând un impozit de 667,35 lei.



