Boeing se clatină. Părți ale modelului 787 Dreamliner au fost asamblate cu „consecințe devastatoare”

Un denunțător al practicilor de siguranță în producție la Boeing a afirmat, miercuri, că această companie a fabricat părți ale modelului 787 Dreamliner într-o manieră nesigură, cu potențiale consecințe devastatoare, anunță CNN.

Denunțătorul este Richard Cuevas, mecanic la Strom, contractant al Spirit Aerosystems, un partener de producție.

Potrivit sursei citate, Richard Cuevas susține că a fost martor atunci când mai multe găuri au fost executate în mod necorespunzător în pereții etanși de presiune din față ai avioanelor 787 și că procedeul a fost aplicat la fabrica deținută de Spirit Aerosystems în Wichita, statul american Kansas, în 2023.

Cuevas a precizat că a depus o plângere în luna octombrie 2023 la Boeing și Spirit Aerosystems cu privire la „procesele de fabricație și întreținere substandard” la care a fost martor, adăugând că a fost concediat câteva luni mai târziu.

Reacția Boeing la acuzațiile lui Cuevas

Compania a anunțat că a investigat anterior acuzațiile lui Cuevas și că acestea „nu au reprezentat o problemă de siguranță”. Analiza tehnică a stabilit că problemele ridicate nu prezentau probleme de siguranță”, a precizat compania. Boeing a mai comunicat că analizează documentele pe care avocații lui Cuevas le-au făcut publice miercuri.

În denunțul său, Richard Cuevas spune că problemele observate la pereții etanși de presiune au fost provocate la două avioane la a căror construcție a participat, și că acestea riscă să genereze „o catastrofă”.

Potrivit lui Cuevas, muncitorii au dat găuri mai mari decât specificațiile Boeing „pentru a îndepărta vopseaua în exces din orificii și pentru a accelera procesul” de fabricație.

Procedura non-standard ar putea compromite presiunea aerului din avioane, generând un risc grav pentru siguranța pasagerilor aflați la bord.

Denunțurile anterioare ale angajaților Boeing

Denunțurile foștilor angajați sau colaboratori au devenit o caracteristică a scandalului care afectează Boeing de mai mulți ani. Un denunțător anterior, inginerul Sam Salehpour, a declarat că a identificat și raportat probleme similare la aeronavele 787 și 777.

Timp de aproape doi ani, începând din 2021, Administrația Aviatică Federală din SUA, FAA, și Boeing au întrerupt livrările de aeronave Dreamliner și au analizat potențialele probleme semnalate, iar ulterior Boeing a susținut că a efectuat modificări în procesul de fabricație, reluând livrările.

Săptămâna trecută, un actual angajat al Boeing a acuzat compania că a încercat să ascundă de autoritățile de reglementare piesele avioanelor 737 Max rupte sau care nu corespund specificațiilor.

FAA a deschis mai multe investigații la adresa Boeing, iar Departamentul de Justiție al SUA a anunțat că ar putea depune plângere penală împotriva companiei din cauza eșecurilor repetate în materie de calitate și siguranță.

Directorul general al Boeing, Dave Calhoun, a fost audiat în fața unei subcomisii senatoriale, prezentând scuze pentru recentele eșecuri ale companiei și recunoscând că Boeing este „departe de a fi perfectă”.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed