Cod Rutier 2024. E permisă sau nu oprirea în stația de autobuz 2 minute

Cod Rutier 2024. E permisă sau nu oprirea în stația de autobuz 2 minute. Există posibilitatea ca unii șoferi să fie induși în eroare când vine vorba de stația de autobuz.

Poți să operiști vreme de două minute aici ca să iei sau să aștepți pe cineva, ori riști să fii amendat?

Legislația interzice staționarea în anumite zone. De asemenea, aceste reguli sunt impuse și pentru a fluidiza circulația. Și a permite vehiculelor de transport în comun, de exemplu, să debarce sau să preia pasagerii în siguranță.

În ceea ce privește timpul în care mașina stă într-o stație de autobuz, aici lucrurile pot fi interpretate. Astfel, dacă stai mai mult de două minute cu mașina, mai exact peste 5 minute, deja vorbim despre o staționare, nu despre oprire.

Cod Rutier 2024. E permisă sau nu oprirea în stația de autobuz 2 minute

Codul Rutier stabilește mai multe situații în care staționarea este interzisă:

  • în toate cazurile în care este interzisă oprirea voluntară;
  • în zona de acţiune a indicatorului cu semnificaţia „Staţionarea interzisă” şi a marcajului cu semnificaţia de interzicere a staţionării;
  • pe drumurile publice cu o lăţime mai mică de 6 m;
  • în dreptul căilor de acces care deservesc proprietăţile alăturate drumurilor publice;
  • în pante şi în rampe;
  • în locul unde este instalat indicatorul cu semnificaţia „Staţionare alternantă”, în altă zi sau perioadă decât cea permisă, ori indicatorul cu semnificaţia „Zonă de staţionare cu durată limitată” peste durata stabilită.
  • Oprirea interzisă
  • Indiferent de banda de circulație pe care se află sau de zonă, în momentul în care un vehicul și-a stopat deplasarea se consideră că a oprit. Dacă oprirea e mai lungă de 5 minute, așa cum am explicat mai sus, se consideră că acel vehicul staționează.

În ceea ce privește oprirea mașinii, Codul Rutier arată de asemenea când e interzisă aceasta, dar și unde:

  • în zona de acțiune a indicatorului „Oprirea interzisă”;
  • pe trecerile la nivel cu calea ferată curentă şi la o distanţă mai mică de 50 m înainte şi după acestea;
  • pe poduri, pe şi sub pasaje denivelate, precum şi pe viaducte;
  • în curbe şi în alte locuri cu vizibilitate redusă sub 50 m;
  • pe trecerile pentru pietoni ori la mai puţin de 25 m înainte şi după acestea;
  • în intersecţii, inclusiv cele cu circulaţie în sens giratoriu, precum şi în zona de preselecţie unde sunt aplicate marcaje continue, iar în lipsa acestora, la o distanţă mai mică de 25 m de colţul intersecţiei;
  • în staţiile mijloacelor de transport public de persoane, precum şi la mai puţin de 25 m înainte şi după acestea;
  • în dreptul altui vehicul oprit pe partea carosabilă, dacă prin aceasta se stânjeneşte circulaţia a două vehicule venind din sensuri opuse, precum şi în dreptul marcajului continuu, în cazul în care conducătorii celorlalte vehicule care circulă în acelaşi sens ar fi obligaţi, din această cauză, să treacă peste acest marcaj;
  • în locul în care se împiedică vizibilitatea asupra unui indicator sau semnal luminos;
  • pe sectoarele de drum unde sunt instalate indicatoarele cu semnificaţiile „Drum îngustat”, „Prioritate pentru circulaţia din sens invers” sau „Prioritate faţă de circulaţia din sens invers”;
  • pe pistele pentru pietoni şi/sau biciclişti ori pe benzile rezervate unor anumite categorii de vehicule, semnalizate ca atare;
  • pe platforma căii ferate industriale sau de tramvai ori la mai puţin de 50 m de acestea, dacă circulaţia vehiculelor pe şine ar putea fi stânjenită sau împiedicată;
  • pe partea carosabilă a autostrăzilor, a drumurilor expres şi a celor naţionale europene (E);
  • pe trotuar, dacă nu se asigură spaţiu de cel puţin 1 m pentru circulaţia pietonilor;
  • în locurile unde este interzisă depăşirea.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed