Cum să lansezi un podcast pentru afacerea ta. Strategii și platforme, exemple concrete

Cum să lansezi un podcast pentru afacerea ta

Una dintre modalitățile prin care îți poți face cunoscută afacerea ta este crearea unui podcast, iar, pentru ca acesta să ajute la dezvoltarea businessului, există strategii și pași relevanți. Experții în strategii de marketing ai agenției web și video Boileau &Co au creat un ghid complet despre cum să lansezi un podcast atunci când vrei să îți faci mai cunoscută afacerea, dar și care sunt strategiile de marketing și beneficiile unui podcast pentru creșterea business-ului. 

Cele 3 elemente esențiale ale unui podcast

Devenite tot mai populare în ultimii zece ani, podcasturile nu înseamnă doar niște oameni în spatele unui microfon. Un podcast, pentru a-și atinge scopul, trebuie în primul rând să educe, să distreze și să lămurească publicul. Beneficiile pentru afacerea ta se văd în timp. Vei vedea mai jos în ce mod.

Spre deosebire de radio, podcast-urile sunt programe audio pre-înregistrate, accesibile la cerere pentru ascultători online. Sunt concentrate pe un subiect specific sau pe o nișă anume: evenimente curente, sănătate mintală, sport sau cu un format nume (interviuri cu persoane interesante, povestiri scurte, instrucțiuni).

De ce să lansezi un podcast?

Marele avantaj al unui podcast este că ascultătorii sunt un public unic, captiv, în sensul cum și unde ascultă. Mai exact, ascultătorii de podcast sunt cei care fac asta în timp ce fac și o altă sarcină: naveta, treburi casnice. Dacă subiectul podcastului este interesant, ei pot asculta întregul episod, deoarece sunt ocupați cu o altă sarcină și nu sunt distrași de reclamele de la terți, de notificări sau rețelele sociale. Dacă ai un conținut foarte convingător, utilizatorii se vor abona la emisiunea ta, ceea ce înseamnă că vor primi notificări periodice ori de câte ori publici conținut nou.

Strategii și scop

Ca în orice business, ai nevoie de un plan începe să înregistrezi podcasturi.

Podcastul este o modalitate de a-mi promova afacerea, organizația sau marca, o oportunitate indirectă de marketing. Asta înseamnă că podcasting-ul nu va genera în mod direct vânzări. Asta pentru că un podcast nu este despre tine sau despre afacerea ta sau chiar despre subiectul tău. Un podcast este despre publicul tău.

Asta înseamnă că tu trebuie să fii acolo în mod constant, oferind conținutul pe care îl caută. În schimb, publicul va asculta și învăța de la tine. Pe măsură ce se dezvoltă relația de încredere în tine ca autoritate în industria/domeniul tău de expertiză, publicul poate să aleagă să răspundă la o solicitare de implicare cu marca sau afacerea ta.

Un exemplu concret: podcast-ul unui psiholog poate avea scopul de a crește gradul de conștientizare și înțelegere despre bolile mintale. Pe termen lung, asta va însemna că audiența va conștientiza și afla mai multe despre soluțiile problemele cu care se confruntă, podcastul și specialiștii săi vor deveni un sprijin concret în călătoria lor spre vindecare.

Dacă singurul obiectiv pe care îl ai în minte atunci când creezi un podcast este ca publicul să cumpere produsul tău sau să te plătească pentru un serviciu, atunci podcastul nu va funcționa. În același timp, publicul înțelege că ești un om și ai facturi de plătit la fel ca noi ceilalți, ceea ce înseamnă că este în regulă să discuti despre sponsorizare sau despre afacerea ta, atâta timp cât faci asta într-un mod deschis și sincer.

Un alt exemplu: dacă subiectul podcastului este bricolajul și vrei să te adresezi proprietarilor de apartamente și case trebuie să te focusezi pe un public anume, despre care să știi cât mai multe detalii personale: ce ocupație și educație are, cât timp petrece în mașină sau într-o activitate fixă, ce hobbyuri are, ce buget are, astfel încât subiectul ales să se potrivească nevoilor și stilului de viață. Atunci când te adresezi oricui, fără să ții cont de profilul potențialului ascultător, ajungi să îi pierzi pe cei care ajung la acest podcast. De ce ar asculta o persoană cu venituri medii un podcast despre mobila de lux?

Planificarea și producția conținutului de podcast

Subiectul ales este important: caută o nișă, fii realist și vorbește despre ceea ce știi. Cu cât te îndepărtezi mai mult de aria ta de expertiză, cu atât vocea ta va suna mai puțin autentică și îți vei pierde ascultătorii.

Timpul alocat: dezvoltarea de podcasturi necesită timp. Experții în strategii de marketing ai agenției web și video Boileau &Co dau un exemplu concret al unui podcast specializat în sănătate mintală a cărui producție poate dura peste 6 ore pentru un singur episod de 30 de minute. Asta pentru traseul include: căutarea ideii, dezvoltarea conținutului, înregistrarea și editarea, precum și timpul necesar pentru a scrie metadate și a distribui podcast-ul pe mai multe canale.

Primul(ele) episod(ele) ar trebui să fie scurt(e). Când se clasifică, Apple Podcasts pune foarte mult accent pe cât de departe ajung ascultătorii episodul tău. Deci dacă ai creat un episoad de 2 ore, clasamentul tău poate fi penalizat atunci când majoritatea audienței tale renunță în primele 30 de minute. Pe de altă parte, dacă episoadele sunt prea scurte, i-ar pune pe ascultători în situația de a se întrerupe din ceea ce fac și le poți pierde interesul.

Ca și în Social media, este important și cât de des postezi, dar mai important decât lansarea multor episoade este consecvența. Înregistrarea episoadelor de podcast cu mult timp înainte poate fi o soluție, cu excepția cazului în care vorbiți despre evenimente și tendințe actuale.

Înregistrare și editare audio

În funcție de nivelul de calitate a producției, investiția în tehnologie poate fi semnificativă. Dar pentru începătorii podcast-ului, dacă faci un podcast solo, un microfon va fi suficient. Ține cont de următorul sfat: microfoanele pentru podcasting sunt optimizate pentru sunetul produs la câțiva centimetri de microfon. Dacă te apleci constant înainte și înapoi sau te plimbi prin cameră în timp ce vorbești, vei avea dificultăți la editare.

Înregistrare

Microfonul USB poate fi conectat direct la computer și înregistrarea să fie făcută în Adobe Audition . Dacă ai mai multe microfoane USB, vei avea nevoie de un driver special pentru a te asigura sunt înregistrate ambele microfoane în același timp (în mod implicit nici Windows, nici Mac nu pot). Există și alte stații de lucru audio digitale (DAW): AudacityFocusrite Scarlett.

Editarea poate fi un consumator mare de timp, dar dacă planifici și înregistrezi audio corect, poți reduce semnificativ timpul de editare. Greșelile minore tind să adauge credibilitate și autenticitate, în timp ce un discurs plictisitor și incoerent îi face pe ascultători să renunțe.

Intro & Outro

Introducerea și finalul trebuie să dureze mai puțin de 30 de secunde. Folosește aceeași introducere și încheiere la fiecare episod pentru a-ți stabili mesajul și scopul. Ascultă câțiva dintre podcasterii tăi preferați și inspiră-te din ce fac aceștia pentru a-și prezenta conținutul. Nu toate subiectele pot fi distractive, dar sunt mai ușor de ascultat și mai plăcute dacă alegi și un fundal sonor pentru pauze. Le poți alege din Audio Jungle sau Premium Beat, ambele oferă muzică de fundal fără drepturi de autor.

Exportarea

Mulți podcasteri începători fac greșeala de a crede că un export de calitate superioară este mai bun. Fișierele pe care le încarci sunt descărcate direct pe dispozitivele ascultătorului: un export mare înseamnă o durată mai mare de descărcare și un volum mai mare de date consumat. Propunerea agenției web și video Boileau: 44100 Hz, 32 de biți; mono; MP3 – 64 Kbps.

Metadatele

Fișierele exportante trebuie să aibă câteva atuuri, de aceea metadatele trebuie completate cât mai eficient: un nume atractiv pentru fiecare episod, descrierea emisiunii cu detalii despre invitați, nu despre afacerea ta, o copertă atractivă (pe care o poți obține în Adobe Creative Suite sau pe Canva).

De evitat: imaginile cu pictograme RSS cliche, imagini cu microfoane de modă veche și unde radio, o versiune mare a siglei companiei dvs., fonturi prea mici care vor deveni ilizibile atunci când sunt vizualizate în miniatură, în preview. Dimensiunile la zi le poți afla de pe Design Your Artwork.

Distribuție

Spre deosebire de radio, serialele de podcast nu se limitează la un singur post. Acestea sunt găzduite independent, pe un număr oricât de mic sau de mare de aplicații podcast diferite. Cele mai populare: Apple PodcastGoogle Podcast , Stitcher și Spotify.

Podcasturile sunt distribuite printr-un flux RSS. RSS (really simple syndication) este un flux XML sau un fișier codat care include informații despre emisiunea dvs. (titlu, descriere, coperta etc.) și informații structurate despre fiecare episod (titlu, descriere, artă, lungime etc.) și cel mai important, un link către fișierul audio găzduit.

Poți găzdui fișierele pe propriul server, poți produce propriul XML și le poți actualiza manual de fiecare dată când lansați un episod. Sau de la servicii gratuite, cum ar fi Anchor, până la servicii plătite/freemium, cum ar fi Buzzsprout , sunt o mulțime de servicii de găzduire de podcast.

În timp ce o serie de directoare de podcast vă vor prelua automat podcast-ul, există câteva directoare în care trimiți manual podcast-ul.

Linkul RSS poate fi trimis către: Apple Podcasts Connect, Google Podcast Manager, Spotify pentru podcaster, Stitcher pentru parteneri.

Lansarea și promovarea podcastului

Dacă ai terminat cu detaliile tehnice nu înseamnă că ai terminat proiectul. Ca și în cazul paginilor web sunt infinite opțiunile pentru ascultători așa că dacă nu îți promovezi emisiunea, te poți aștepta ca nimeni să nu aflae de ea și, deci, să o asculte. Ce poți face?

Marketing prin e-mail: trimite newsletter către baza ta de date.

Social Media Marketing: creează așteptări pentru noua emisiune chiar înainte de lansare. Postează fiecare episod nou împreună cu coperta acelui episod pe rețelele de socializare.

Folosește Giveaway pentru a încuraja abonarea la podcast.

Scrie e-mailuri personale: celor mai apropiați prieteni, membri ai familiei și conexiuni de afaceri, informând despre ce este vorba în podcast și ce pot face pentru a te ajuta.

Nu uita că eforturile de marketing trebuie să se concentreze întotdeauna pe modalități de a-ți construi publicul, nu pe afacerea ta. Poți folosi aceste call-to-action: Abonează-te pe platforma ta preferată (Apple, Stitcher, Spotify, Google etc.); Scrie o recenzie; Comentează și distribuie prietenilor pe rețelele sociale; Ascultă întregul episod.

Și, cel mai important, nu uita că un podcast, pentru a-și atinge scopul, trebuie în primul rând să educe, să distreze și să lămurească publicul. Beneficiile pentru afacerea ta se vor vedea în timp.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed