Digitalizarea serviciilor publice în România. Ce înseamnă pentru tine?

Digitalizarea serviciilor publice. Procesul de transformare digitală a administrației publice din România a accelerat vizibil în ultimii anii. Pe de o parte, ca efect direct al crizei sanitare, limitările și restricțiile fizice impuse de pandemia de COVID-19 forțând migrarea interacțiunilor cu cetățenii în mediul online. Pe de altă parte însă, creșterea vitezei este și rezultatul eforturilor constante de digitalizare realizate atât la nivelul administrației publice centrale, cât și al celei locale.

Digitalizarea serviciilor publice. Beneficii

Iată câteva dintre beneficiile digitalizării:

  1. Acces mai rapid la informații

Unul dintre cele mai importante avantaje ale digitalizării este capacitatea de a accesa informații atunci când este necesar. Digitalizarea unei organizații este o investiție care se amortizează rapid. Unul dintre cele mai importante beneficii ale digitalizării este că în cadrul organizației, informațiile devin mai accesibile.

Comunicarea datelor (internă și externă) este de asemenea simplificată. Viteza și comoditatea cu care se pot face schimb de informații reprezintă un avantaj semnificativ al digitalizării.

  1. Experiență îmbunătățită a clienților

Clienții se pot bucura de o experiență mai plăcută în mediul digital, având acces rapid la mult mai multe informații de interes personal.

  1. Productivitate crescută

Un al avantaj al digitalizării este creșterea productivității angajaților care va ajuta organizațiile să opereze mai rapid.

Angajații pot să caute informații și să identifice documentele dorite atunci când sunt digitalizate și organizate corespunzător.

  1. Costuri operaționale mai mici

Imprimarea, conservarea și păstrarea documentelor pe hârtie pot fi costisitoare pentru companii. Mai rău, în cazul unui dezastru natural (incendiu, inundație etc.), hârtiile pot fi distruse, ducând la pierderea celui mai valoros bun al tău.

Trecerea la digital va reduce semnificativ costurile de întreținere a documentelor, reducând sau eliminând, de asemenea, cheltuielile de tipărire. Stocarea digitală este mult mai puțin costisitoare decât dulapurile fizice și oferă o metodă mai bună și mai rentabilă de backup și recuperare.

  1. Securitatea datelor

Documentele pe hârtie pot ajunge cu ușurință în mâini greșite, punând în pericol informațiile sensibile, cum ar fi informații despre clienți, rapoarte financiare

Un nou proiect transformă administrația publică

Digitalizarea serviciilor publice. Gov-Smart anunţă lansarea unei soluţii inovatoare care promite să transforme administraţia publică din România prin digitalizare completă şi automatizare avansată, se arată într-un comunicat al companiei.

Cetăţenii vor putea obţine instant certificate de atestare fiscală sau alte tipuri de documente, de la orice primărie conectată la serviciu, eliminând astfel timpii de aşteptare şi deplasările inutile. Până la finalul anului, compania va integra inteligenţa artificială (IA) în platformă, ducând automatizarea la un nivel impresionant de 99%, informează compania.

În acest scenariu, funcţionarii publici vor deveni auditori şi aprobatori ai documentelor întocmite de AI, nu doar executanţi.

Pe de altă parte, şi procedurile interne ale instituţiilor publice pot fi automatizate şi personalizate

De asemenea, noua platformă Gov-Smart include un modul de transparenţă care afişează grafice detaliate despre consumul banului public, achiziţiile efectuate şi anunţurile de angajare pentru toate primăriile din România. Formularistica standardizată facilitează accesul cetăţenilor la informaţii şi permite trimiterea de solicitări pe baza Legii 544, în cazul în care informaţiile dorite nu sunt disponibile, arată datele companiei.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed