Europenele preolimpice. Finala adolescenților

Naționala Spaniei s-a întors triumfatoare la Madrid. Pentru a patra oară cea mai bună din Europa și pentru prima dată înviorată de un erou surprinzător. Yamine Yamal, 17 ani. Cel mai tânăr marcator din istorie la un turneu final de importanță majoră. Primul a fost Pele, pe Rasunda, în 1958. Lucrurile sunt complet diferite după 66 de ani.

European Broadcast Union, EBU, a transmis atunci doar cinci partide din prima mare aventură mediatică a fotbalului, scrie The Guardian. După documentarul ficțional Conspiracy 58, mulți au crezut că meciurile s-au disputat de fapt în SUA. Conspirația ar fi fost instrumentată de FIFA și CIA pentru a testa puterea televiziunii de a influența masele, amintește BBC.

Un club exclusivist
Pentru EURO 2024, UEFA va încasa cel puțin 1,4 miliarde de euro din drepturile de televizare, conform sportspromedia.com. Business-ul ospitalității este evaluat la 100 de milioane. Comercializarea biletelor va genera 300 de milioane, iar sponsorii vor aduce 568 de milioane.

UEFA a avut 13 sponsori oficiali la EURO. Dintre aceștia aproape jumătate provin din state cu regimuri autocratice, unde drepturile omului și autonomia politică sunt sub presiune majoră. Alipay, AliExpres, BYD, Hisense, Vivo, Visit Qatar.

În plus, la această ediție, pentru prima dată în istorie, o companie de pariuri sportive a intrat în grupul select al partenerilor oficiali. Betano. Transparency International a subliniat că în acest mod, la EURO 2024 pariurile sportive devin acceptabile din punct de vedere social, un mijloc prin care tinerii sunt atrași spre jocurile de noroc, conform next.io.

Cea mai mare miză
În timp ce urmăresc un meci de acasă, aproape un sfert dintre tinerii Generației Z pariază, potrivit Magnifi și SportBusiness. 17% sunt angajați într-un meci virtual, 51% urmăresc jucători și statistici. Restul, probabil că sunt atenți la meciul propriu-zis.

Așa cum știm, pariurile sunt prezente aproape peste tot în sport. Veniturile generate de pariurile sportive online vor ajunge la 11,7 miliarde de dolari în acest an, potrivit Statista. În România, estimarea pentru 2026, este de 45,6 milioane de dolari. Doar pentru fotbal. Și asta după ce în 2018, se apropia de 20 de milioane. Principalele teme de inspirație sunt FIFA, Premier League și UEFA sau EURO.

Confuzia generată de îngemănarea dintre joc și sport devine periculoasă când miza este viața însăși. Potrivit raportului ESPAD din 2019 privind dependența de jocuri de noroc, un sfert dintre elevii de 16 ani au participat la jocuri de noroc pe bani, precizează romania.europalibera.org.

Selfie pe Westfalenstadion
În teren, la EURO 2024, Spania a învins Anglia cu 2-1. Victoria, venită după multitudinea paselor creionate analitic, a fost previzibilă. În vâltoarea lor, englezul Kobbie Mainoo, un alt adolescent al finalei, a fost uitat. Alături de el, cohortele de adolescenți din tribunele meciurilor din grupe și optimi. Redeveniți din eroi înflăcărați, simpli agenți publicitari.

Dar jocul merge mai departe. Kylian Mbapee, următorul Cristiano Ronaldo, și-a văzut visul cu ochii. A ajuns la Real Madrid, aclamat de 85.000 de spectatori. Un vis a fost și selfie-ul reușit de puștiul de pe Westfalenstadion, la partida Portugalia – Turcia, scor 3-0. A dorit să se pozeze alături de Ronaldo și a reușit. Dar poate că doar mingea din iarbă s-ar fi cuvenit să fie visul lui.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed