ONG: Ciotul de nici 5 kilometri de drum expres care va face legătura dintre Autostrada A3 şi DN1, la Tureni, păstrează şanse foarte mici de a fi inaugurat în decembrie 2024 – FOTO

”Expresul DEx4 de Tureni trage la peron în 2024? Ciotul de nici 5 kilometri de drum expres care va face legătura dintre Autostrada A3 şi DN1 păstrează şanse foarte mici de a fi inaugurat în decembrie 2024, având termen contractual de finalizare februarie 2025. Este primul proiect din „Superligă” al celor de la Dimex şi CON-A. I-am prins pe filmare sâmbătă, când de obicei nu lucrează, dar putem spune că antreprenorii înaintează binişor pe şantier”, au transmis, marţi, reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură.

Potrivit acestora, totuşi, pentru o inaugurare înainte de termen în decembrie, trebuie să forţeze mult mai mult, mai ales la structuri.

”De asemenea, sunt multe consolidări de făcut (ziduri de sprijin) şi, desigur, deschiderea traficului presupune şi restul de terasamente, asfalt, marcaje şi parapete de protecţie. Şi, nu în ultimul rând, mai trebuie să se implice proactiv şi oficialii CNAIR. Dacă timpul trece leafa merge, 2024 va rămâne doar un vis”, a mai transmis organizaţia.

Potrivit reprezentanţilor acesteia, şoferii aflaţi în tranzit, dar şi localnicii din Turda, aşteaptă cu nerăbdare acest obiectiv.

”În următoarele 2-3 luni probabil că vom şti dacă se menţin şanse reale pentru decembrie 2024 sau ne vedem în primăvara lui 2025”, a mai transmis Asociaţia Pro Infrastructură.

FOTO – Facebook/ Asociatia Pro Infrastructura

În septembrie 2023, organizaţia preciza că ”tranzitarea municipiului Turda va deveni istorie, în decembrie 2024, într-un scenariu realist-optimist”.

”Câştigătorul proiectului este Dimex 2000 în asociere cu alte patru companii: Obras, OPR, Autotehnorom şi Con-A. Constructorii au la dispoziţie aproape 563 milioane de lei fără TVA şi 18 luni de execuţie directă, interval de timp calculat de la 21.08.2023, data emiterii ordinului de începere pe contractul semnat în 28.07.2023. Aşadar, sfârşitul lui februarie 2025 este termenul de finalizare, scriptic. Ca timing, foarte prost, pentru că iarna nu-i ca vara. Aşa că ori vom circula în decembrie 2024, ori prin aprilie-mai 2025, în funcţie de cum va trece şantierul prin două toamne şi două ierni”, afirmat atunci reprezentanţii organizaţiei.

 

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed