Cum să-ți pregătești afacerea pentru digitalizare. Exemple de transformare

Pregătește-ți afacerea pentru digitalizare

Fiecare inițiativă de transformare digitală are propriile obiective, specifice domeniului de activitate vizat, dar scopul principal al oricărei transformări digitale este îmbunătățirea proceselor actuale, a performanței și a competitivității firmei.

Transformarea digitală se referă la dezvoltarea afacerii prin intermediul a noi tehnologii și regândirea abordării actuale asupra sarcinilor zilnice.

MIT Sloan Management Review, o publicație care se concentrează asupra modului în care managementul se transformă în era digitală, explică: „Transformarea digitală este o adaptare continuă la un mediu în permanentă schimbare”.

Pentru afaceri, asta înseamnă că nu există un punct final, ci o continuă îmbunătățire a experienței utilizatorului final. Ca să se ajungă în acest punct, tranformarea digitală trebuie să vizeze:

Experiența clienților: folosirea tehnologiei pentru a stimula creșterea numărului de clienți și interacțiunea cu aceștia.

Procesele operaționale: valorificarea digitizării și automatizării în procesele interne, permițând angajaților folosirea de instrumente digitale, dar și colectarea de date pentru monitorizarea performanței.

Modelele de afaceri: transformarea afacerii prin creșterea ofertelor, creșterea de la nivel local, la nivel global.

O transformare digitală nu mărește direct proporțional rentabilitatea investiției în transformarea digitală. În timp ce aceasta depinde de o varietate de factori, tehnologia potrivită poate îmbunătăți simțitor modul în care funcționează afacerea și modul în care clienții interacționează cu ea.

Pregătetește-ți afacerea pentru digitalizare. Sfaturi practice

Mărește productivitatea, utilizând tehnologia și reducând, în același timp, costurile cu forța de muncă (formarea de noi angajați). Asta înseamnă trecerea de la fiecare angajat care își gestionează sarcinile în mod individual, la utilizarea unui instrument de management al proiectelor digitale partajat.

Îmbunătățește experiența clienților. Noua generație este o mai bună cunoscătoare și utilizatoare de tehnologie. Pentru ea trebuie să creezi mai multe modalități de comunicare și vânzare: prin aplicații mobile, prin rețele sociale, prin e-mail, prin chat live, etc. Când adaugi un nou instrument, începe prin a analiza ce impact va avea asupra clienților. Va fi mai ușor pentru ei să interacționeze cu afacerea sau echipa ta?

Alege tehnologiile digitale potrivite. Același instrument nu funcționează pentru orice afacere. Caută instrumente care funcționează pe modelul afacerii, decât să începi de la zero. O afacere mică nu are nevoie de cele mai recente platforme de analiză a datelor sau de un nou instrument AI, dar este prioritar alegerea unui software modern care profită de evoluțiile tehnologiei, cum ar fi învățarea automată și automatizarea.

Pregătește-ți afacerea pentru digitalizare ușor și rapid. Orice tehnologie digitală nouă ar trebui să fie ușor de utilizat, rapid de învățat și ușor de integrat cu alte instrumente pe care le utilizați deja. Această alegere simplifică modul de lucru și experiența clientului final.

Consolidarea bazei de date. Acordă-ți timp pentru a te asigura că datele firmei sunt stocate central, în siguranță și că sunt ușor accesibile. De exemplu, dacă reprezentanții de vânzări ai firmei lucrează fiecare în propriile foi de calcul, soluția digitalizării este acum o platformă comună, în care poți obține o imagine completă a ceea ce se întâmplă cu clienții potențiali și oportunitățile de business.

Gestionarea rezistenței la schimbare. Gestionarea schimbărilor culturale este un proces dificil și se face în timp prin comunicare continuă cu părțile interesate, oportunități pentru feedback-ul angajaților și instruirea personalului în instrumente și procese noi.

Pregătește-ți afacerea pentru digitalizare. Exemple de transformare digitală

Transformarea digitală nu este doar pentru afacerile globale masive, cu echipe și bugete vaste, ci și pentru orice companie.

Un magazin de haine își face transformarea digitală prin deschiderea unui magazin de comerț online.

Un restaurant poate dezvolta o aplicație mobilă, astfel încât clienții să comande mâncarea de pe telefon, direct, nu prin intermediari.

O sală de sport poate oferi și o platformă digitală unde clienții se pot abona pentru antrenamentele făcute acasă.

În domeniul vânzărilor, transformarea digitală se poate concretiza prin folosirea unor foi de calcul către un cloud CRM.

În asigurări, tracerea digitalizare înseamnă alegerea cotațiilor virtual și includerea reclamațiilor în online. Un exemplu de afacere care a realizat transformarea digitală: compania Lemonade folosește un portal online pentru clienții potențiali pentru a obține oferte instantanee, precum și un portal pentru clienții pentru a depune reclamații online – ambele folosind tehnologia bazată pe inteligență artificială.

Disney a schimbat experiența clienților din parcurile și hotelurile sale cu brățările digitale postabile MagicBand. Acestea permit oaspeților să-și deschidă camerele de hotel, să plătească pentru mese și să rezerve bilete.

O afacere în livrare de mâncare a mers mai departe în digitalizare transformând comanda online într-o aplicație mobilă în care este posibilă comanda activată vocal și are inclus un tracker al comenzii.

Un lanț de farmacii cu puncte fizice de lucru a adăugat un aspect digital: a creat o companie digitală de asistență medicală, cu servicii de telesănătate și un abonament digital plătit pentru wellness, conform monday.com.

O librărie locală poate deschide o comunitate digitală online pentru a intra în legătură cu potențiali clienți din alte zone geografice.

Cum poți eșua în lipsa digitalizării?

Și aici există suficiente exemple și, probabil, cele mai cunoscute și și cele mai mari, la nivel internațional.

Un exemplu dat de whatfix.com este cel al eșecului în transformarea digitală a Southwest Airlines. În sezonul Sărbătorilor de iarnă, o furtună majoră de iarnă a lovit SUA, provocând anulări majore ale companiilor aeriene. În timp ce alte companii aeriene au reușit să ducă oamenii la destinație a doua zi, Southwest a anulat peste 15.000 de zboruri, pe 22 decembrie, și a continuat să anuleze peste 2.500 de zboruri, pe zi, în săptămâna următoare. Cauza: sistemul de programare vechi, care provocase deja probleme mai mici și despre care sindicatul Southwest Airlines Pilot Association avertizase compania încă din anii 1990. Southwest nu a modernizat partea de software și infrastructura IT, iar ulterior acest lucru a însemnat pierderi de milioane de euro, imagine și PR negativ în fața clienților.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed